Baumit vizualizuje dáta na mape pomocou aplikácie GeoData for Jira
Slovenská IT a konzultačná spoločnosť EEA, part of BiQ Group, ktorá sa od roku 2005 strategicky orientuje na nástroje a procesy jednej z najprogresívnejšie rastúcich technologických spoločností súčasnosti – Atlassian, pomohla spoločnosti Baumit s digitalizáciou kľúčových procesov. EEA je zároveň overeným partnerom Atlassian-u pre český aj slovenský trh. V rámci dlhoročnej a úspešnej spolupráce pomohli experti z EEA zefektívniť interné firemné procesy v oblasti schvaľovania a administrácie rôznych obchodných prípadov, potenciálnych aj realizovaných. Obchodní manažéri vďaka digitalizácii šetria čas strávený administratívou a môžu sa tak zamerať na dôležitejšiu obchodnú agendu.
Napríklad aplikácia GeoData for Jira v rámci softvérového riešenia v prostredí Atlassian Jira s konkrétnou mapovou lokalizáciou umožňuje kedykoľvek presne vyhľadávať obchodné prípady a vidieť ich potenciál, prípadne aktuálny stav realizácie. Vyhľadávať informácie a interaktívne komunikovať s ďalšími kolegami v rámci tímu je možné vďaka prostrediu Atlassian Jira veľmi jednoducho, či už sa obchodný manažér nachádza priamo v teréne a pripája sa z mobilu či tabletu, alebo pracuje z pohodlia kancelárie.
„Spolu s rastúcim biznisom a neustále sa zväčšujúcim počtom obchodných prípadov sme si jedného dňa uvedomili potrebu priebežne spracovávať a sledovať enormne veľký počet rôznych objektov a obchodných prípadov, vyhodnocovať ich potenciál a komplexne riadiť úlohy obchodného tímu. Vďaka súčasnému riešeniu sa nám podarilo zefektívniť a urýchliť aj schvaľovací proces. Hovoríme o veľkom objeme dát, ktorý je navyše pomerne rôznorodý. Ako systém riadenia firemných procesov sme si vybrali Jira Software od spoločnosti Atlassian pod záštitou EEA, part of BiQ Group. Toto riešenie sa ukázalo ako najvhodnejšie,“ hovorí Peter Sziráczki, obchodný riaditeľ spoločnosti Baumit Slovensko.
„Spolupráca s Baumit SK je ukážkovým príkladom, ako chceme pracovať a aké vzťahy chceme rozvíjať so svojimi klientmi. Od počiatočných diskusií o ‚malom‘ nasadení Atlassian nástrojov sme spoločne prešli dlhú cestu. EEA sa stala strategickým partnerom Baumitu a pomohla zlepšiť a zefektívniť jeho prácu. Digitalizácia úkonov bola pre spoločnosť zásadným míľnikom v urýchľovaní a automatizácii procesov, a to hlavne v prípade promptného reagovania na potreby zákazníka. Vďaka automatizácii, ktorú systém Jira ponúka, dokáže Baumit vyriešiť niektoré procesy počas pár minút. Dôležitá je samozrejme aj evidencia, ktorá je tiež plne digitalizovaná. Digitalizácia a využitie Jira totiž už dávno presiahli IT odvetvie a dajú sa použiť veľmi jednoducho a rýchlo pre čokoľvek,“ dopĺňa Lubo Starek, CEO, EEA, part of BiQ Group.
Evidencia stavieb cez GeoData for Jira
Spoločnosť Baumit dospela do štádia, keď v Jira vykonáva kompletný manažment všetkých svojich dodávaných stavieb alebo potenciálnych či pre ňu zaujímavých objektov. Dnes majú v systéme približne 3 500 objektov. Každý objekt má definovanú presnú polohu podľa GPS, zadanú adresu a samozrejmosťou sú podstatné údaje o realizátoroch či architektoch. Pomáha im vyhodnocovať aj celkový potenciál a silu jednotlivých regiónov a okresov. Majú jednoduchý a jasný prehľad o objektoch a ich charakteristike, presnej polohe, dokážu efektívnejšie riadiť projekty a plánovať súvisiace činnosti.
„Reklamácie sú komplexnejší proces, do ktorého sú zapojené rôzne oddelenia a tímy kolegov. V minulosti sme ich evidovali a spracovávali manuálne a komunikovali výhradne e-mailom. V tomto smere nám Jira pomohla hlavne z administratívneho uhla pohľadu. Zlepšil sa tok informácií a prehľadnosť či štruktúra evidencie ako takej. Napríklad dokážeme relatívne jednoducho zistiť, ktorá produktová skupina alebo konkrétny produkt mal najviac reklamácií, a včas odhaliť možný skrytý problém,“ vysvetľuje Sziráczki.
Pre plynulý proces zavedenia systému Jira a jeho nástrojov bolo potrebné zaškoliť ľudí v tíme a prispôsobiť sa novému štýlu práce. V tom celom bola spoločnosť EEA veľmi nápomocná a dnes je vidieť, že sa nový systém dobre adaptoval a stal sa pre obchodný tím spoľahlivým a efektívnym nástrojom. Správu objektov a kontaktov, tok schvaľovacieho procesu či manažment reklamácií si dnes bez Jira dokáže málokto v Baumite predstaviť. Obchodný tím má v súčasnosti 33 členov na čele s obchodným riaditeľom a regionálnymi vedúcimi predaja, podporovaný kvalitným servisom oddelenia logistiky, kontrolingu a produktového manažmentu.
„Nielenže nám Jira pomohla zefektívniť prácu a celkovo prepojiť komunikáciu v rámci tímu, ale ukázala sa aj ako adekvátny systém pre internú podporu a operatívu. Dobrým príkladom je schvaľovací proces pre jednotlivé obchodné ponuky, ktorý prebieha na rôznych úrovniach manažmentu, alebo tiež proces riešenia reklamácií: od ich zaevidovania cez spracovanie, odborné posudzovanie až po vyrovnanie. Vďaka riešeniu a podpore spoločnosti EEA, part of BiQ Group sa nám podarilo digitalizovať mnohé procesy, ktoré sú navzájom prepojené a synchronizované aj s ďalšími nami využívanými systémami,“ uzatvára Peter Sziráczki.
Zdroj: Roklen24.cz