Nebudeme skrývať nadšenie, je to výborný krok, ktorý veľa vecí zjednoduší a prinesie zákazníkom nové možnosti.
Zmena sa týka iba Cloud verzií produktov, nakoľko Atlassian neponúkal Jira Work Management pre on-premise hosting (Data Center verzia).
Ako sa vyvíjala história produktu Jira
Pôvodne bol produkt Jira určený primárne pre softvérové vývojárske tímy. Avšak v posledných rokoch spoločnosť začala uvádzať edície Jiry aj pre iné tímy, ako sú obchodné, marketingové, predajné a podobne.
Jira sa tak v roku 2015 rozdelila na dva produkty – v tom čase Jira Software a Jira Core. Neskôr, v roku 2021, Atlassian premenoval Jira Core na lepšie odzrkadľujúci názov – Jira Work Management, ktorý sa zameriaval na business tímy.
Jira dnes
Dave Meyer, Head of Product, Jira:
„Veríme, že skvelé tímy sú postavené na spoločných cieľoch, koordinovanej práci a voľnom toku informácií naprieč systémom. Preto najnovšia evolúcia Jira ponúka spoločné miesto pre každý tím, aby sa zhodoval na cieľoch a prioritách, sledoval a spolupracoval na práci a získal poznatky, ktoré potrebuje na vytvorenie niečoho úžasného – spoločne. Z Jira Work Management a Jira Software sme vytvorili jeden nástroj na správu projektov, ktorý je pripravený pomôcť akémukoľvek tímu posunúť sa z dobrého na skvelý.“
Z Jira sa tak stáva viacúčelový nástroj, ktorý umožní rôznym tímom v podniku ľahšie spolupracovať a trackovať svoje úlohy. Hoci už existovalo spojenie medzi Jira Software a Jira Work Management, Atlassian tvrdí, že táto kombinovaná edícia úplne minimalizuje „trenie“ a pomôže tímom zhodnúť sa na spoločných cieľoch, či už sú to tímy inžinierov, marketingových pracovníkov alebo dizajnérov…
Používam Jira Software Cloud, zmení sa niečo?
Používatelia s predplatným Jira Software jednoducho získavajú prístup k produktu Jira a všetkým jeho funkciám už dnes (od 1.5.) bez vplyvu na existujúce projekty alebo ceny.
Používam Jira Work Management Cloud, zmení sa niečo?
Používatelia s aktívnym predplatným Jira Work Management budú mať naďalej prístup k Jira Work Management, udeje sa však menší rebranding.
Nové predplatné Jira Work Management už od 1. mája 2024 nebude možné zakúpiť.
Začiatkom roku 2025 bude predplatné Jira Work Management automaticky migrované na predplatné produktu Jira, pokiaľ nezrušíte predplatné. Niekoľko mesiacov pred vašou migráciou Atlassian poskytne ďalšie podrobnosti o migrácii a možnostiach zrušenia predplatného. Migrácia nebude mať vplyv na existujúce projekty a do prvej platby predplatného po migrácii nenastanú žiadne zmeny cien. Po dokončení migrácie bude cena predplatného zodpovedať cenám kombinovaného produktu Jira.
Bude prechod / migrácia hladká?
Celkovo by zákazníci nemali mať žiadne problémy so zachovaním svojich existujúcich procesov a práce počas migrácie na nový kombinovaný produkt Jira.
Jira bude obsahovať všetky funkcie z Jira Work Management aj Jira Software. Zákazníci nebudú strácať žiadne funkcie.
Atlassian sa snaží minimalizovať vplyv migrácie na existujúce rozšírenia a integrácie.
A čo Jira Service Management?
Produkt Jira Service Management, v minulosti pod názvom Jira Service Desk, nie je ovplyvnený touto zmenou.
Jira Service Management, ktorý je zameraný na potreby prevádzkových tímov a podpory, naďalej vystupuje ako samostatne predplatiteľný produkt.
Ako vyzerá aktuálna ponuka produktov Jira?
Atlassian bude ponúkať nasledovné tri produkty postavené na platforme Jira Cloud, a to:
- Jira (Jira Software + Jira Work Management)
- Jira Service Management
- Jira Product Discovery (relatívne nový produkt zameraný pre potreby produktových vlastníkov a na zber a rozvoj ideí)
Produkty si je možné samostatne predplatiť. Lepšie si to možno predstaviť, ako balíčky funkcionalít nakoľko pri predplatení všetkých troch produktov zákazník získava funkcie zo všetkých svetov v jednom online nástroji.
Samuel Titka
Atlassian konzultant
Ak potrebujete pomoc od expertov so zavedením či nastavením Atlassian produktov, alebo poradiť ako ich čo najefektívnejšie využívať vo vašej firme, tak nás neváhajte kontaktovať.
Naše Atlassian riešenia